Marcel van Roosmalen schrijft alles opnieuw

Schrijver Marcel van Roosmalen heeft een interessante manier van herschrijven. Ik pas meestal versie 1 aan om tot versie 2 te komen. Van Roosmalen schrijft de volledige tekst opnieuw aan de hand van versie 1 en zijn opmerkingen.

Bron: het Volkskrant geluid cultuur

Kies voor longform, niet voor snackable content

Omdat longreads en long form verhalen van bedrijven en organisaties schaars zijn. Als merk val je ermee meteen op.

Want:

  • Lange stukken worden meer geliket en gedeeld
  • Google vindt het fijn voor haar zoekmachine
  • Je laat meer van je merk zien in lange stukken

Lees alles

Schrijftips van Kurt Vonnegut

1. Use the time of a total stranger in such a way that he or she will not feel the time was wasted.

4. Every sentence must do one of two things — reveal character or advance the action.

6. Be a sadist. No matter how sweet and innocent your leading characters, make awful things happen to them-in order that the reader may see what they are made of.

‘Wie niet kiest wordt niet gekozen’

Als marketeer kun je er zijn niet zijn voor iedereen. Moet je er met je product of dienst juist niet willen zijn voor iedereen. Omdat je keuzes moet maken. Zou juist een politicus moeten weten: ‘Als je niet kiest, word je niet gekozen’ (jaja, een tegeltje uit mijn presentaties).

Cor Hospes

Word lid van de nieuwsbrief!