De commercials van Verisure zijn cheesy en slecht geacteerd. Juist dat maakt ze zo briljant. Want, door de bagger heen vertellen ze welke pijnpunten mensen als jij en ik ervaren rond veiligheid in en om het huis.
Pijnpunten verkopen alarmsystemen van Verisure
En omdat de filmpjes niet om aan te gluren zijn, ergeren we ons, praten we erover, kent iedereen Verisure en wordt het aanschaffen van een alarminstallatie iets dat ook kijkers van RTL Boulevard of First Dates overwegen.
Laat jouw content dus ook drukken op de pijnpunten van je klanten. Want als jouw product of dienst die verzacht of wegneemt, scoort je content bonuspunten op relevantie en versterk je de relatie met klanten.
Maar houd het wel ethisch
Slotenmakers mogen van Google bijvoorbeeld niet meer adverteren, omdat er misbruik werd gemaakt van de situatie. Ze boden de hoogste bedragen om advertenties uitgeserveerd te krijgen, zodat er woekerprijzen voor consumenten uitrolden.
Als je je daar aan houdt, hoef je geen crappy content te maken.