Vertel verhalen als het bekendste familiebedrijf van Nederland

De familie Van Oranje-Nassau uit Den Haag – excuus: ‘s-Gravenhage – heeft al meer dan 150 jaar een familiebedrijf. Toekomstige CEO’s stellen zich al 3 generaties aan Nederlanders voor in een boek. Claudia de Breij schreef in 2021 over hun oudste dochter Amalia.

De beste stukken van het boek gaan over de poppenkast die hoort bij de koninklijke familie. Het ongemak bij de eerste kennismaking; De lichte paniek waarmee Claudia de Breij over het landgoed naar de slecht aangegeven parkeerplek rijdt; En het gemak waarmee ze bij na een aantal bezoeken langs de marechaussee zoeft.

Kennismaken en ‘fokit’

Claudia de Breij gebruikt haar eigen kennismaking met Amalia als uitgangspunt van onze kennismaking. Heel slim. Want zo zien we hoe belachelijk normaal het leven van deze jonge vrouw met een uitzonderlijke positie ook kan zijn. Want ook zij zegt dingen als ‘fokit’.

Dit mechanisme werkt bij iedere organisatie. Ook als je huisstijlkleur niet in het shirt van het nationale voetbalteam zit. 

Gebruik ook deze koninklijke aanpak

Jij kan prospects en kandidaten kennis laten maken met je bedrijf via de ervaring van klanten en nieuwe medewerkers. Want, ook al pronkt je brand statement in neon op je website, het blijft oploskoffie die pas vloeibaar wordt als je het opschenkt met verhalen.