Hersenprofessor Scherder schittert in een publiekscampagne van NIX18. Vanuit de hersenpan van een moeder legt hij een vader uit, dat hun dochter nog geen alcohol moet drinken.
Of je nou schaap of wappie bent, niemand houdt van het vingertje. Je strategie moet daarom het hart laten geloven wat het hoofd stiekem al weet.
Als iets goed voor ons is en wij willen er niet aan, moet de overheid soms zwaaien met het vingertje. Om te vertellen dat autogordels redden, sigaretten doden en de schijf van vijf goed voor je is.
Met humor overtuigt het hart het hoofd
Professor Scherder klapt in deze commercial een hersenpan open. En terwijl wij verrast, verbaasd of verbluft naar de televisie kijken, zijn we ontvankelijk voor de boodschap, het charisma en de expertise van de professor.
Humor is de alibi om het vingertje te gebruiken. En met professor Scherder schieten ze in de roos. Hij is herkenbaar, onwrikbaar en toegankelijk. Weinig mensen in Nederland brengen wetenschap dichterbij het hart van het grote publiek.
Ook als ze de feiten liever niet horen.