Dit bericht maakte zijn opwachting tussen 37 andere mails. Of tijdens het doomscrollen op het toilet. Je hebt het op meerdere manieren druk, ik merk het. Daarom houd ik het kort…
… en schrijf ik geen lijstjesblogs met titels als 43 tips tegen slapeloze nachten (die je ziet als je al in bed had moeten liggen) of 29 boeken die je als marketeer gelezen moet hebben (terwijl je een half boek per jaar leest).
Ze voelen als huiswerk. Actiepunten uit een vergadering waar je optionele genodigde was en per ongeluk binnenliep.
Want, een rondje social media is vaak een rookpauze of een dood moment tussen afspraken door. Even niks. De zinnen te verzetten. Zo’n pallet marketingboeken kan dan de middelvinger krijgen.
Het is een gemiste kans, bovendien.
Hak lijstjesblogs in stukken!
Als je over hele boekenplanken schrijft, kan je er meer over vertellen dan er in een lijstjesbog past. Doe er dan ook echt wat mee.
Maak per boek een bijdehand blogartikel als dit
Of een quotable met de de belangrijkste inzichten voor Linkedin, Twitter of Instagram. Je hebt in één klap maandenlang wekelijks waardevolle content.
Of bundel inzichten uit meerdere boeken op onderwerp
Zet die op je blog en de zoekbot van Google smikkelt haar buikje rond. En komt geheid de volgende dag terug voor een tweede ronde.
Nee, doe dit maar niet
En als je dan al die blogposts en socialmediaposts hebt, bundel ze dan in een lijstjesblog met 29 favoriete marketingboeken. Als je een half jaar kan boeien met één onderwerp, heb je vast fans die blij zijn met een overzicht 😉