Call-to-action in een meta description. Waarom niet?

Een beetje tekstschrijver weet raad met meta descriptions. Je vat de content samen in minder dan 160 tekens en klaar ben je. Tot ik tweederde van alle metatags op onze site had herschreven en bedacht: “Hier kan toch ook gewoon Bekijk ons hele assortiment of Lees vlug verder staan?”

Call-to-action: Lees waarom ik mij een beetje stom voelde

Ik was stomverbaasd en voelde me tegelijk een beetje stom. Want met de call-to-action maak je in sales en liefde de deal rond. Het is de uitgestoken hand en de toenadering van – elk geval één – smachtende mond. Waarom had ik dit niet eerder bedacht?

Waarom géén call-to-action in een meta-description?

Call-to-action in een meta description. Waarom niet?

Want, online marketing en communicatie staan of vallen met een effectieve call to action. Mailingen, advertenties, productpagina’s. Je kunt het zo gek niet bedenken. Zolang een prospect nog niet heeft afgerekend, steekt – voor je het weet – de call-to-action zijn gebiedende wijs om de deur.

Je website, socials en advertenties zijn als het First Dates-restaurant. Je kunt er met z’n tweeën goede gesprekken hebben, lekker eten en ‘echt een klik voelen’, die tweede date komt er pas, als je het vraagt.

Kom er maar in, Fred!

Onbewust heb ik nu het werkterrein van Fred van First Dates uitgebreid naar zoekmachines. Graag gedaan! Wijs ze vooral door naar mijn website, dan ik ontdek ik – knabbelend aan een hamburger – of we er een tweede date uit kunnen slepen.