Investeer in de uitvoering van je contentstrategie

Frankwatching zette met een clubje strategen de belangrijkste contentmarketingtips voor het nieuwe jaar onder elkaar. De meest relevante heb ik er voor je uitgehaald.

Deel kennis en expertise

(…) de typische kennisparadox: professionals met bijzonder veel kennis zijn vaak niet erg geneigd om deze te delen. Toch staat ook die sector er niet anders voor dan alle andere: de verspreiding van expertise is een steeds machtiger wapen in de strijd om klanten.

Strategie ≠ Creatie

Vaak wordt veel geld uitgegeven aan het bepalen van de strategie, maar moet de uitvoering en de creatie voor een appel en een ei gedaan worden. Daarmee wordt spetterende strategie slecht uitgevoerd.

Vaak werken organisaties volgens de gevreesde smiling curve: ze zoeken alle heil bij strategie, en de uitvoering volgt dan wel als vanzelf. Als gevolg zien we vaak schitterende en steekhoudende strategieën, die dan verrassend magere content voortbrengen. Zonder onderscheidende factor of originele insteek zal een strategie nooit werken – hoe waterdicht deze ook is.

Weet wat je publiek nieuwsgierig maakt

De curiosity gap is een nieuwe term voor mij. Het helpt je bij het opbouwen van het juiste publiek.

Om [van je publiek] tijd en aandacht voor je te winnen, moet je uitzoeken wat hen nieuwsgierig maakt. Met die kennis op zak ben je in staat om curiosity gaps te creëren: leegtes tussen wat ze weten en wat ze te weten willen komen. Hoe wijder die kloof, hoe spannender je verhaal en hoe groter de kans dat je hen tot op het einde boeit.

Bron

Gepubliceerd door Bjorn Franke

Op dit blog vind je inzichten en ideeën over communities, storytelling, innovatie en persoonlijke ontwikkeling

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word lid van de nieuwsbrief!