4 inzichten over Generatie Z en de bibliotheek

Anne-Katelijne Rotteveel van Probiblio publiceerde een blog over het BiebPaneldoelgroeponderzoek naar de Generatie Z (geboren tussen 1995 en 2010) en wat zij van de bibliotheek vinden. Ik vond 4 inzichten.

Doorgaan met het lezen van “4 inzichten over Generatie Z en de bibliotheek”

Bepaal eerst je verhaal, daarna pas het kanaal

In zijn nieuwsbrief Cor’s Deli haalt Cor Hospes een aantal uitspraken van contentstrateeg Fleur Willemijn van Beinum aan uit een podcast van contentbureau WayneParkerKent. De kern: je moet eerst weten wat je wilt vertellen, daarna kijk je hoe het bij de juiste mensen terecht komt.

Doorgaan met het lezen van “Bepaal eerst je verhaal, daarna pas het kanaal”

Koop je medewerkers om voor een missie die wel werkt

KPMG betrok haar werknemers bij het bepalen van haar missie. Met mooie resultaten: personeel zag het bedrijf als een betere werkgever, de winst was hoger dan ooit en accountants lieten zien dat hun werk bijdraagt aan meer dan alleen een keurige boekhouding. Doorgaan met het lezen van “Koop je medewerkers om voor een missie die wel werkt”

Instagram Stories levert NYPL ook buiten social engagement op

De openbare bibliotheek van New York introduceerde een paar maanden terug instanovels. Het werd een hit op het insta-account van de bieb en zorgde ook elders voor engagement Doorgaan met het lezen van “Instagram Stories levert NYPL ook buiten social engagement op”

Omgekeerde psychologie om jonge mensen te laten stemmen

In de Verenigde Staten gaan weinig jonge mensen naar de stembus. Daarom maakte NowThis een filmpje waarin oude mensen problemen van jonge mensen terzijde schuiven als ‘niet mijn probleem’. Doorgaan met het lezen van “Omgekeerde psychologie om jonge mensen te laten stemmen”

Best scorende verhaallijnen in films

These are: rags to riches – an ongoing emotional rise as seen in films such as The Shawshank Redemption; riches to rags – an ongoing emotional fall (Psycho); man in a hole – a fall followed by a rise (The Godfather); Icarus – a rise followed by a fall (On the Waterfront); Cinderella – a rise followed by a fall followed by a rise (Babe); and Oedipus, a fall followed by a rise followed by a fall (All About My Mother).

Scientists uncover formula for box office movie success

Richt je op de juiste doelgroep en neem zorgen weg

Blog over het overtuigen van de juiste personen bij een aanbesteding. Veelgemaakte fout is dat er te veel aan een eindgebruiker wordt gedacht. Echter, als je al bent uitgenodigd voor een aanbesteding dat is de klant al overtuigd dat je het kunt.

Dan kun je het beste zorgen en twijfels van de klant proberen weg te nemen.

Aanbesteding, offerte of presentatie? Denk aan je doelgroep!

 

Bieb van New York zet Alice In Wonderland op Instagram Stories

De New York Public Library is aan het experimenteren met Instagram Stories. Ze zetten klassiekers er integraal op, om te beginnen met Alice In Wonderland.

Instagram story posts are typically only viewable for 24 hours after they are uploaded. But NYPL has added the Alice in Wonderland pages to its “highlights”, which works like an archive, and can be accessed from its page at any time.

Lees Alice in Wonderland

Bronnen

Word lid van de nieuwsbrief!