Trends op het snijvlak van marketing en technologie

Welke ontwikkelingen vinden het komende jaar plaats op het snijvlak van marketing en technologie? Frankwatching zette er een paar op een rij.

Design thinking en organisational design

(…) design maakt inderdaad meetbare business-impact. Door maar liefst 5 jaar lang de design-gewoonten van ruim 300 bedrijven te volgen, kon McKinsey kwantitatief bevestigen wat designers al jaren vermoeden: design-methodieken stimuleren oplossingsgerichtheid en samenwerking. En dat gaat vrijwel altijd gepaard met financieel resultaat.

Brand design systems maken het makkelijk (toch?)

Een brand design system is een plek waarin je modulair (van button tot logo tot kleur) een huisstijl vastlegt. Een modern huisstijlhandboek.

(…) design systems zijn geen onzin, ze lossen een daadwerkelijk bestaand probleem op. Maar op hun beurt leveren ze ook weer beperkingen op. Dus werk je nog niet met een design system, dan ga je er in 2019 eentje opzetten. Heb je er al een, dan ga je in 2019 discussie voeren of je er wel eentje had moeten willen.

De klant centraal (is dat wel zo’n open deur?)

Velen hebben het licht gezien: het integreren van kwaliteitsonderzoek in product development en hoe je dat moet doen, is een hot topic. De scheidslijn tussen data en research lijkt steeds vaker te vervallen. Het resultaat is een sneller proces waarin kwalitatief en kwantitatief onderzoek parallel aan elkaar lopen, met een creatievere aanpak met hybride methodes als kers op de taart.


Bron: Dit is 2019: 7 trends die de digitale wereld bepalen

Gepubliceerd door Bjorn Franke

Op dit blog vind je inzichten en ideeën over communities, storytelling, innovatie en persoonlijke ontwikkeling

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word lid van de nieuwsbrief!