in Innovatie

Inzichten over gespecialiseerde platforms

Cor Hospes haalt in Cor’s Deli #207 strateeg Sandipan Roy aan. Hij gelooft dat gespecialiseerde platformen het makkelijk kunnen winnen van brede platforms als Amazon.

Die platforminteractie draait niet zozeer om het product of de dienst, maar om de beleving daar omheen. Volgens Roy leent elke productgroep zich ervoor om een dergelijk platform op te zetten, jazeker, ook tandpasta.

Colgate kan een prima een platform bouwen, vertelde hij. Niet over het product tandpasta, maar over mondhygiëne. En zo kan dat merk zomaar uitgroeien tot de expert op het gebied van mondhygiëne. Tot een thoughtleader.

Ga dus zelf platformen ontwikkelen rond de belevingswereld van een product of dienst, aldus Roy. En durf je te verbinden met andere merken.

Bij Adformatie lees je meer over Sandipan Roy (Premium toegang)

Is dit onzin of ben je het eens?

Reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.