Nieuwe medewerkers haal je bij de concurrent (met groener gras)

De werkloosheid is lager dan ooit. Dus die nieuwe werknemer, heeft waarschijnlijk nog een baan. Misschien wel bij je concurrent.

Je zoekt een professional die nèt voorzichtig om zich heen kijkt. Of op het punt staat dat te doen.

Ze poetsen hun cv elk geval niet op van een kale functietitel en een rijtje functie-eisen. Laat zien dat jouw gras groener is. Verleid ze met de uitdagingen van jouw team, de projecten waar ze hun tanden in kunnen zetten en de waarden die belangrijk zijn in jouw organisatie.

Zet die in de eerste alinea van je vacaturetekst. Deel dát bij de vacaturelink op LinkedIn. Dan ga je de concurrentie aan met hun baas.

En zorg er verder voor dat:

  • de eerste alinea’s gaan over wat de kandidaat gaat doen
  • de functie-eisen en het stuk over jouw organisatie als laatste komen
  • het opsturen van de motivatiebrief en cv zonder enige moeite gaat

Mag ik je inbox bevolken?

Dan lees je nieuwe blogs over marketing, communicatie en content als eerste!

Abonnement ontvangen!

Controleer je e-mail om je abonnement op de nieuwsbrief te bevestigen.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.