‘Wie niet kiest wordt niet gekozen’

Als marketeer kun je er zijn niet zijn voor iedereen. Moet je er met je product of dienst juist niet willen zijn voor iedereen. Omdat je keuzes moet maken. Zou juist een politicus moeten weten: ‘Als je niet kiest, word je niet gekozen’ (jaja, een tegeltje uit mijn presentaties).

Cor Hospes

Zo ga je om met andere ‘kleuren’ op je werk

Maar wat betekenen die kleuren? Wat past goed bij elkaar en in welke situaties kun je het best met welke kleur samenwerken? De Zweedse schrijver Thomas Erikson nam voor zijn boek ‘Omringd door idioten’ het kleurenmodel onder de loep en keek hoe je je het beste kan aanpassen aan de verschillende kleuren om beter samen te werken.

Je kunt de kleuren het beste herkennen aan lichaamstaal

Lees verder

Waarom ongesteld zijn opeens cool is

U mag zich vereerd voelen: sinds ik achttien jaar geleden op kerstavond voor het eerst ongesteld werd, heb ik er met geen woord meer over gerept. Ik kreeg van mijn moeder een damesverband ter grootte van een altviool toegestopt en ik schoof even later aan voor haar rollade met bessensaus.

Lees het hele artikel