De contentmaker kan het niet alleen

Goede content maak je niet alleen. Breng daarom goede contentmakers samen experts en specialisten op een bepaald gebied. Dit is de kern van een blog van Tim Soulo.

What is your best advice on creating great content?

Tijdens een praatje werd Tim deze vraag gesteld. Zijn antwoord kwam op het volgende neer.

It’s the most qualified person. The key to the success that we’ve had growing our blog over the past few years is that we did our best to have each article written by the most qualified person in the company who can speak about that topic.

De basis voor dit idee werd gelegd toen hij schreef voor een blog over fotografie. Tim zag het als een prachtige mogelijkheid om alles over fotografie te leren. Maar het contact met fotografen leerde hem wat anders:

The secret: I hired a bunch of freelance photographers who were willing to earn an extra buck by writing articles for our blog.
Coupled with my experience in blogging and copywriting, their domain expertise resulted in some great articles that got traction within the community and brought quite a bit of traffic and notoriety to our blog.

Want waar een contentmaker alles weet van contentmarketing, welke headlines werken en wanneer een blog beter werkt dan een infographic, daar kan een expert diepte en inhoud geven aan je content.

A copywriter is worth nothing without input from an industry expert.


Bron:

The Unspoken Golden Rule of Content Marketing door Tim Soulo

Gepubliceerd door Bjorn Franke

Op dit blog vind je inzichten en ideeën over communities, storytelling, innovatie en persoonlijke ontwikkeling

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word lid van de nieuwsbrief!