Press "Enter" to skip to content

De vraag die niemand stelt over Zeemans ondergoedreclame

Heb je de nieuwe reclame van Zeeman al gezien? Ik vind hem erg goed. Alleen… ik vraag me 1 ding af.

Zeeman is niet de hipste winkel om je kleren de kopen. Daarom is het heel slim dat ze zich richten op basics als ondergoed. Eerder verkochten ze al een knalgele Zeeeman-onderbroek en nu staat het zelfs centraal in een commercial.

Schitterend. Een film met alleen echte klanten van Zeeman in ondergoed van Zeeman. Nou weet ik dat commercials uit ten treuren worden getest. Ik vraag me af of ze ook een eyetrackingonderzoek hebben gedaan.

Foto: Persuade.nl

12 Comments

    • Bjorn Bjorn Post author | 24 september 2014

      Leuk! Ik ga daar over nadenken! Ik bedenk vast wel iets 😉

  1. mack mack 24 september 2014

    Wat is dat, een eyetracking onderzoek?

    • Bjorn Bjorn Post author | 24 september 2014

      Dat is een onderzoek die meet waar mensen naar kijken. Vaak gebruikt om websites te verbeteren.

      • mack mack 24 september 2014

        En waarom vraag jij je dat dan af? Sorry, ben niet zo dat ik het stukje marketinggebeuren (wink wink) gelijk snap.

        • Bjorn Bjorn Post author | 24 september 2014

          Je bent al de tweede aan wie ik deze grap moet uitleggen. Dan zie je waar mensen naar kijken als ze onderbroekenreclame zien.

  2. Margo Margo 25 september 2014

    Ja en waar kijken ze dan naar? (Ik snap ‘m nog steeds niet)

    • Bjorn Bjorn Post author | 25 september 2014

      Ik denk dat televisiekijkers voornamelijk kijken naar borsten, billen en piemels. Een eyetracking onderzoek kan dat laten zien.

      • Margo Margo 28 september 2014

        Oh. Ik kijk naar slechte make-up, veel te magere en witte mensen. En vreselijk ondergoed! Als je het wil vergelijken met echte fotomodellen is dit nou helemaal het andere uiterste.

  3. Dhyan Dhyan 26 september 2014

    Ik vind reclame vreselijk, deze ken ik niet want ik kijk niet vaak TV, en als ik een keer kijk zie ik vrijwel steeds dezelfde geestdodende irritante meuk. Dus bij reclame zoek ik heel snel even tijdelijk een andere zender.

    • Margo Margo 28 september 2014

      Ik ook, dat bereiken ze er dan mee.

    • Bjorn Bjorn Post author | 28 september 2014

      @Dhyan, Wat maakt deze reclame vreselijk?

Geef een reactie