Mack heeft het niet zo op schrijvende marketeers. Tsja. Daarom onthul ik in onderstaande alinea’s Mack’s grootste geheim.

Mack is een boekhoudende marketeer. Ga maar na, hij noemde zichzelf een boekhoudcommando. Da’s typisch iets voor reclamefiguren. Je doet een bepaald soort werk en dat geef je een speciale naam. Een tekstschrijver heet copywriter. En soms heet een copywriter zelfs Creative Consultant Copy. Echt waar, dat heeft op de deur van mijn kantoor gestaan. Met m’n naam erbij.

Van een boekhouder verwacht je geen flamboyant gedrag. Hij rijdt in – pak ‘m beet – een grijze Ford Focus stationwagon. Degelijke auto. En een goede prijs als je hem een paar jaar later verkoopt. Geen slurpende roestige Alfa Romeo die na ieder hectometerpaaltje een euro minder waard is. Ik durf er wel een rolletje King op te zetten, dat Mack stiekem een kast vol modieuze kleding heeft. Sjaaltjes, Zweedse onderbroeken, pullovers met bijpassende overhemden en Italiaanse gaatjesschoenen. Met een hakje.

Mack is zo’n enorme metroman dat David Backham graag even met hem de laatste modetrends doorneemt. En samen met hem een metrobar in duikt om onder het genot van mojito’s naar Project Runway te te kijken. Zulke avonden eindigen altijd in een grote discussie:

Nina Garcia, lover her or hate her?