in Online dialoog

Lurkers profiteren van hardop samenwerkende communityleden

Lurkers zijn de zwarte schapen van communities. Je weet dat ze er zijn, maar je ziet ze niet of nauwelijks. Dat is ook niet erg want ze dragen toch niet bij. Ondertussen krijgen ze wel alles mee en juist daar kunnen ze van profiteren.

Zoals in de Polymath Project, een community waarin  ingewikkelde wiskundige problemen worden opgelost.  Lurkende studenten zijn hier voornamelijk getuige van dialogen tussen echte wiskundigen.

Eén student beleefde het als een kijksport. Zoals voetbal.

More than that though – reading the posts and following the ‘leader-board’ (blog) felt a lot like an academic spectator sport. It was surreal, a bit like watching a piece of history as it occurred. It made the mathematics feel much more alive and social, rather than just coming from a textbook. I don’t think us undergrads often get the chance to peak behind closed doors and watch professional mathematicians “in the wild” like this so, from a career standpoint, it was illuminating. I get the sense that this is the sort of activity I can look forward to in grad school and as a post-doc doing research (…hopefully). I also suspect that many other students from many other schools have had similar experiences but, like me, chose to stay quiet, as we had nothing to contribute. So, thank you all for organising this project and making it publically available online”.

How a lurker benefits from observing collaboration

Is dit onzin of ben je het eens?

Reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.