Inzichten over gespecialiseerde platforms

Cor Hospes haalt in Cor’s Deli #207 strateeg Sandipan Roy aan. Hij gelooft dat gespecialiseerde platformen het makkelijk kunnen winnen van brede platforms als Amazon.

Iedereen kijkt naar grote, succesvolle platformen als Amazon, Uber en Facebook. Kleine platforms kunnen net zo goed van waarde zijn voor organisaties. Als beleving maar het hoofdingrediënt van een dergelijk platform is. Platformbouwers moeten daarvoor voorbij hun producten en diensten kijken.

Die platforminteractie draait niet zozeer om het product of de dienst, maar om de beleving daar omheen. Volgens Roy leent elke productgroep zich ervoor om een dergelijk platform op te zetten, jazeker, ook tandpasta.

Colgate kan een prima een platform bouwen, vertelde hij. Niet over het product tandpasta, maar over mondhygiëne. En zo kan dat merk zomaar uitgroeien tot de expert op het gebied van mondhygiëne. Tot een thoughtleader.

Ga dus zelf platformen ontwikkelen rond de belevingswereld van een product of dienst, aldus Roy. En durf je te verbinden met andere merken.

Bij Adformatie lees je meer over Sandipan Roy (Premium toegang)

Gepubliceerd door Bjorn Franke

Op dit blog vind je inzichten en ideeën over communities, storytelling, innovatie en persoonlijke ontwikkeling

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Word lid van de nieuwsbrief!