Press "Enter" to skip to content

De sociale functie van Top Gear

Fifth Gear is een autoprogramma. Net als Top Gear. Alleen hebben ze bij Top Gear door dat het serieus testen van een nieuwe Ferrari onzin is. Ze doen het wel, maar ouwehoeren er genoeg om heen om zodat het afleidt. Want 99% van de kijkers kan die Ferrari nooit betalen.

Bij Fifth Gear begrijpen ze dat niet. Zij zeggen dat ik een nieuwe BMW M5 moet kopen omdat hij met 139 km/h geen onderstuur heeft. En ze denken dat ik wat met die informatie doe. Dat ik op zaterdagochtend bij de BMW-dealer sta en zeg: “Doe mij die M5 maar, want hij heeft geen onderstuur. Kan ik chippen?”

Daarom kijk ik wel Top Gear. Zij weten dat Top Gear kijken, shoppen voor mannen is. Je likt je vingers af bij iets dat je niet kunt betalen en je koopt aan het eind van de middag in de eerste winkel het goedkopere praktische model.

Vergis je niet in het belang van Top Gear. Het heeft een sociale functie. Ze testen auto’s die alleen presentatoren van Top Gear kunnen betalen. Doen alsof dat ook jouw beroep is en ze maken een paar grappen tussendoor. Je krijgt het gevoel dat je serieus wordt genomen en er valt wat te lachen.

Generaties petjes in Golfjes hebben er een positief zelfbeeld van gekregen.

One Comment

  1. mack mack 20 november 2009

    Topgear is de spotprent onder een autotesten. And a pain in the bottom for ze Zjermans.

Geef een reactie